توضیحاتی در مورد بروزرسانی قالب های آگهی

۲۲ مرداد ۱۳۹۸
توضیحاتی در مورد بروزرسانی قالب های آگهی

با عرض سلام و احترام

با توجه به اینکه برخی از مشتریان به صورت مکرر سوال می پرسند که چه زمانی آپدیت ایساتیس و کلاسی پرس را منتشر می کنید ، لازم دانستیم برخی از موارد را شرح دهیم.

احتمالا همانطور که اطلاع دارید در نسخه جدید پوسته کلاسی پرس تغییر و تحولات بسیاری را شاهد بودیم که البته باگ هایی نیز در آن مشاهده می شد.
مدتی گذشت تا با گزارش های ارسالی برخی از باگ ها برطرف شد و پوسته به نسخه پایدار خود نزدیک شد.
اپتمز در نسخه جدید خود تقریبا 90% ساختار پوسته را تغییر داده بود و این بدین معنا بود که پوسته ای مانند ایساتیس و اکثر افزونه ها باید مجددا به صورت کامل بازنویسی شود !

معماری برنامه نویسی ایساتیس را تغییر دادیم

قبل از بازنویسی پوسته به این فکر افتادیم تا ساختار ایساتیس را بهینه تر کنیم ، پیرو همین موضوع شروع به تحقیق کردیم تا بهترین روش را برای این موضوع پیدا کنیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پوسته را به روش Object-oriented programming  یا همان OOP بازنویسی کنیم.

برای فراخوانی کلاس ها قطعا دو روش وجود داشت ، یکی آنکه همه کلاس ها را همزمان فراخوانی کنیم که این روش فشار زیادی به رم سرور و هاست وارد می کرد و بعضا باعث کند شدن سایت می شد و روش دوم این بود که از یک auto loader استفاده کنیم تا فراخوانی class ها و  object ها به صورت خودکار انجام شود .

برای این مورد شروع به بررسی کردیم و بهترین و استاندارترین سبک را در ووکامرس دیدیم. autoloader ووکامرس  به خوبی این مورد را پیاده سازی کرده بود و مشکلات namespace و عدم فراخوانی کلاس های هسته وردپرس را نیز نداشت ، به همین جهت برای پوسته ایساتیس ما از آن الگو گرفتیم.

مورد دیگر این بود که کلاس ها بدلیل فراخوانی های متعدد ممکن بود چندین بار لود شوند و همین امر باعث می شد تا رم هاست و یا سرور را پر کند و باعث کند شدن سایت شود ، به همین دلیل کد را به گونه ای نوشتیم که قبل از لود شدن کلاس ها حتما رم را چک کند و از نبودن آن object در رم مطمئن شود.

خیلی از این موارد تخصصی است و ممکن است متوجه آن نشوید ، مهم نیست تنها خواستیم بدانید که زمان زیادی برای بهینه سازی قالب ایساتیس صرف کردیم تا سرعت لود سایت بهینه شود و به نتیجه ای که می خواستیم رسیدیم و همین الان که در لوکال از آن تست می گیریم سرعت بارگذاری سایت تقریبا 200 تا 300 درصد افزایش داشته است که این سرعت در هاست قطعا بیشتر از این است و مصرف ram و cpu هم به شدت کم شده است که این یک موفقیت برای ما محسوب می شود.

بازنویسی قالب و افزونه ها

تا اینجا مرحله اول تمام شده بود و حالا می بایست قالب مجددا بازنویسی می شد و البته همزمان با بازنویسی با نسخه جدید کلاسی پرس نیز هماهنگ می شد. طبیعتا در حین بازنویسی بسیاری از الگوریتم ها نیز تغییر کرد. این یعنی بیش از صدها هزار خط کد باید مجددا بازنویسی و تست شود ! که یک عملیات واقعا فرسایشی و زمان بر است.

بازنویسی صفحه ساز

ما پیشتر بر روی پوسته ایران از صفحه ساز Elementor استفاده کرده بودیم و فیدبک خوبی هم از آن گرفتیم ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای صفحه ساز پوسته ایساتیس نیز از همین افزونه استفاده کنیم.

این افزونه قابلیت های بسیار عالی ای از جمله ساخت صفحات به صورت زنده ( live ) را دارد ، در ضمن addon های رایگان و تجاری بسیار زیادی دارد که می تواند کار ساخت صفحات را بسیار راحت تر و جذاب تر کند.

تیر خلاصی GitHub

بدلیل اینکه ممکن است چند نفر همزمان بر روی یک پروژه کار کنیم و یا اینکه گزارش کاملی از فعالیت خودمان را ثبت کنیم ، مجبوریم بر روی git پروژه های خود را توسعه دهیم. تقریبا در ابتدای سال 98 github اجازه استفاده از پروژه های private را به صورت رایگان برای کاربران خود باز کرد که این دلیلی شد که به github مهاجرت کنیم.

در مراحل پایانی بروزرسانی قالب ایساتیس ، به طور ناگهانی github طراحان ایرانی را تحریم کرد ! و دسترسی ما به پروژه های Private را بست !  این یعنی تمامی commit ها ، issue ها و لاگ های پروژه ما از بین رفت و حتی دیگر دسترسی به فایل های پروژه هم نداشتیم !

شرایط سختی بود چون ما دیگر هیچ آرشیوی از تغییرات خود نداشتیم و روند بروزرسانی ها و تغییرات ما نامعلوم بود !

به هر حال با تمامی مشکلاتی که وجود داشت به gitlab مهاجرت کردیم و بروزرسانی ها را ادامه دادیم.

تمامی این موارد و مشکلات باعث شد روند بروزرسانی ما به طول انجامد.

قرار ما بر این بود که تا پایان ماه جاری اقدام به انتشار نسخه جدید کنیم که البته با مشکلاتی که github برای ما ایجاد کرد احتمالا در اواخر ماه آینده ( شهریور 98 ) نسخه جدید منتشر خواهد شد.

پی نوشت : موارد یاد شده بخشی از مشکلات ما در این مسیر بود ، ما همچنان شبانه روز به کار خود ادامه می دهیم تا قالب ها و افزونه ها را در موعد مقرر بروزرسانی و منتشر کنیم.


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

14 − هفت =

11 دیدگاه
  • divarjonob

    واقعا دست مریزاد و خسته نباشید .

    قطعا اعتبار یک شبه بوجود نخواهد آمد و این اعتبار ارزشمند مجموعه خوب نسیم نت حاصل سالها تلاش حرفه ای این تیم متخصص در ارایه محصولات عالی و بروزرسانی های خوب سایر محصولات این مجموعه است و کاربران محصولات نسیم نت نیز این موضوع رو به خوبی درک کردند و به این امر واقف هستند .
    همچنین قابل ذکر است که احساس مسولیت و پشتیبانی بسیار عالی تیم نسیم نت از محصولات ارایه شده ، قابل تقدیر و تشکر میباشد و در نهایت به این مجموعه ارزشمند درود میفرستم و آرزوی بهترینها رو برای شما تیم حرفه ای نسیم نت دارم .

  • امیر

    سلام
    جه زمانی ویرایش جدید این قالب آماده میشه؟
    من می خواستم خریداری کنم ولی قبلش می خواستم نسخه دموش رو اول ببینم.

    • پشتیبان سایت

      سلام
      بروزرسانی پوسته به اتمام رسیده است و در حال بررسی و رفع باگ های احتمالی می باشد.
      دمو تقریبا همان چیزی است که الان وجود دارد.
      توجه داشته باشید که بعد از بروزرسانی این محصول افزایش قیمت خواهد داشت ، پس اگر قصد خرید دارید تا قبل از بروزرسانی اقدام نمایید.

  • محمد

    درود
    خیلی خوبه که وقایع برزرسانی رو به مشتریان گفتید و یک خسته نباشید ویژه به شما و همکارانتون بدهکارم.
    اما در متن گفتید صفحه ساز المنتور رو میخواهید جایگزین قبلی کنید که به نظر بنده اون صفحه ساز از المنتور خیلی بهتره شاید من باهاش راحت تر باشم!
    عالی میشه اگه هر 2 یا یکیشو بنا به تجربه مشتری یا خواسته مشتری در هنگام خرید بر روی پکیج بگذارید. این روش عالی میشه چون شاید یکی با اون صفحه ساز مثل من راحت تره… .
    در ضمن بنده مشتری نیستم ولی در آینده ای نزدیک حتما از شما خریداری انجام خواهم داد. با تشکر از زحماتتون

    • پشتیبان سایت

      سلام وقت بخیر
      با سپاس از نظر شما
      با بررسی های تخصصی که ما انجام دادیم قطعا المنتور بسیار راحتر از صفحه ساز فعلی ایساتیس است ، مهمترین دلیش هم این هست که حالت ویژوال یا دیداری دارد.
      یعنی شما زمانیکه صفحه خود را می سازید به صورت زنده می توانید حروجی آن را ببینید.
      آپشن هایی ما درون آن ساخته ایم بسیار راحتر و اصطلاحا user friendly هستند و سعی شده هیچ پیچیدگی ای درون آن ها وجود نداشته باشد.
      تنها کافیست چند صفحه با آن بسازید قطعا به راحتی و انعطاف آن پی خواهید برد.
      مهترین دلیل بعدی این است که این صفحه ساز قابلیت توسعه دارد و هر توسعه دهنده ای می تواند براحتی امکانات دلخواه خود را به آن اضافه کند.
      دلیل دیگر اینکه با گوتنبرک ( ادیتور جدید وردپرس ) کاملا هماهنگ است.
      قطعا این موارد باعث شده است که این صفحه ساز یک انتخاب خو برای ایساتیس باشد.
      در ضمن نگران کار کردن با آن نباشید چون ما بعد از انتشار آموزش های مورد نیاز المنتور را تهیه کرده و در اختیارتان می گذاریم .

  • ForoshSeLL

    خسته نباشید.موفق باشید.

  • مسعود اصراری

    سلام و تشکر از تیم شما
    در مورد شفافیت ها و اطلاع رسانی

  • علی اصغر

    سلام. وقت شما بخیر. به شما بابت تلاش هایی که می کنید، خسته نباشید و خداقوت عرض می کنم. متأسفانه عدم وجود زیرساخت هایی که در سایر کشورها بصورت یک امر ساده در دسترس عموم قرار دارند، مشکلات زیادی برای همه ایجاد کرده است. به این مورد، تحریم های آزاردهنده هم که اضافه بشود، ما می مانیم و عدم توانایی برای برنامه ریزی مطمئن برای آینده کار ها و پروژه ها. برای شما آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود. با احترام.

  • ناشناس

    دمتون گرم ، خدا قوت

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752