ریسایز تصاویر در پوسته ایساتیس

۱۲ مهر ۱۳۹۶
ریسایز تصاویر در پوسته ایساتیس

ریسایز تصویر چیست ؟

ریسایز تصویر به معنای بازسازی سایز تصویر می باشد.

در قسمت های مختلف هر سایت ممکن است تصاویری برای نمایش وجود داشته باشد ، اگر تصاویر آپلودی سایز بزرگی داشته باشند ، باعث کندی لود صفحات می شوند برای رفع این مشکل تصاویر را ریسایز ( کوچکتر ) می کنند تا در مکان نمایش تصویر فیکس شود.

عملیات ریسایز تصاویر در سایت ها به چه صورت انجام می شود؟

زمانی که تصویری بارگذاری می شود ، بر اساس سایزهای تعریف شده در کدها تمامی سایزها بعد از بارگذاری ساخته و ذخیره می شوند تا هر زمان که به آن ها نیاز شد فراخوانی شوند.

این روش چه معایبی دارد ؟

یکی از مشکلات اساسی این روش این است که اگر طراح دهها سایز تعریف کرده باشد ، تمامی سایزها بعد از بارگذاری ساخته و ذخیره می شود و فضای بسیار زیادی از هاست را اشغال می کند ، و جالب این است که بدانید بسیاری از این سایزها شاید هیچ وقت در هیچ کجای سایت حتی نمایش داده نشود !

چگونه این مشکل را در پوسته ایساتیس رفع کردیم ؟

در پوسته ایساتیس بدلیل ماهیت سایت آگهی و نیازمندی ممکن است روزانه صدها تصویر توسط آگهی دهندگان در سایت بارگذاری شود .

ما در پوسته ایساتیس بدلیل تنوع در ظاهر آرشیو ها و صفحات آگهی مجبور بودیم سایز های مختلفی از تصاویر را داشته باشیم و چون ممکن بود هر کسی به سلیقه ی خود ظاهر خاصی را انتخاب کند ، بالطبع می بایست سایزهای بسیار زیادی از تصاویر نیز ساخته و ذخیره می شد که با این روش فضای بسیار زیادی از هاست مشتری اشغال می شد.

با وجود این مشکل به فکر راه حل افتادیم و روشی با نام ریسایز اتوماتیک را طراحی و برنامه نویسی کردیم.

در این روش هیچ سایزی بعد از بارگذاری تصویر ساخته نمی شود ! ما عملیات ریسایز را زمانی گذاشتیم که تصویر باید در سایت لود شود.

این بدین معنی است که زمانیکه تصویر در حال نمایش در سایت است ، سایز تصویر در حال لود را در کتابخانه بررسی کرده و در صورتیکه سایز وجود نداشته باشد ، آن را ساخته و نمایش می دهیم.

مزیت این روش به همین جا ختم نمی شود . اگر شما از پوسته های دیگر نسیم نت به ایساتیس مهاجرت کرده اید دیگر نیازی به نصب افزونه برای ریسایز کردن تصاویر ندارید و تنها با یکبار مشاهده سایت ، تمامی سایزهای مورد نیاز به صورت خودکار ساخته شده و به نمایش در می آیند.

شاید توضیحات فوق کمی برای شما پیچیده به نظر برسد ، خب اصلا مهم نیست !

کافیست بدانید که این روش باعث بهینه شدن سایت و صرفه جویی چشم گیری در فضای هاست شما خواهد شد.

 


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

11 − دو =

2 دیدگاه
  • علی

    سلام. اگه من اول کلاسی پرس رو خریداری و راه اندازی کنم و بعد پوسته ایساتیس رو خریداری کنم، انتقال خبر های سایت قبلی به پوسته جدید بدون مشکل انجام میشه؟

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752