اسنپ از جیب رانندگان ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
اسنپ از جیب رانندگان ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

طبق اعلام این استارت‌آپ، میانگین دریافتی تاکسی اینترنتی اسنپ از مسافران ۲۰ هزار تومان است و با توجه به یک میلیون سفر موفق روزانه شهری از راه اسنپ و اینکه این استارت‌آپ کمیسیون ۱۵ درصدی از رانندگان خود دریافت می‌کند، می‌توان برآورد کرد که روزانه ۳ میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد رانندگان به جیب «اسنپ» می‌رود.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ در جدیدترین اقدام درآمدی خود در سال ۹۸، کمیسیون دریافتی از رانندگان را از ۱۳ درصد به ۱۵ درصد افزایش داده است.

برخی از رانندگان زیرمجموعه این اپلیکیشن، با تایید این موضوع عنوان کرده‌اند که اقدام «اسنپ» بدون افزایش نرخ کرایه‌ها انجام شده است.

گرچه در نگاه رانندگان «اسنپ» افزایش دو درصد میزان کمیسیون دریافتی بابت کارکرد، عدد بزرگی نیست؛ اما محاسبات نشان می‌دهد همین رقم کوچک، سود هنگفتی را نصیب «اسنپ» می‌کند.

در ایران، به‌واسطه نبود سازوکار ارائه عملکرد مالی شفاف که به تأیید حسابرس معتمد رسیده باشد، «افشای اطلاعات» آخرین کاری است که شرکت‌ها انجام می‌دهند. «اسنپ» نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما از اظهارنظرها و گزارش‌های ارائه شده از سوی این شرکت می توان به برآوردی از میزان سودی رسید که از همین دو درصد افزایش نرخ کمیسیون به دست آمده است.

مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ در اسفند ماه سال ۹۶ اعلام کرده که ۳۰۰ هزار راننده و ۱۰ میلیون کاربر فعال (مسافر) وجود دارد که نرم‌افزار این شرکت را دانلود کرده‌اند. طبق اعلام این استارت‌آپ میانگین دریافتی اسنپ از مسافران ۲۰ هزار تومان است و با توجه به یک میلیون سفر موفق روزانه شهری از راه اسنپ و اینکه این استارت‌آپ کمیسیون ۱۵ درصدی از رانندگان خود دریافت می‌کند، می‌توان برآورد کرد که روزانه ۳ میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد رانندگان به جیب «اسنپ» می‌رود.

این درحالی است که روی کاغذ، تاکسی اینترنتی اسنپ با همین دو درصد افزایش میزان کمیسیون دریافتی از رانندگان، روزانه ۴۰۰ میلیون تومان و سالانه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به درآمدهای خود اضافه کرده است. هرچند هزینه‌های دیگری چون مالیات، عوارض و… را نیز باید از این میزان کسر کرد؛ اما این برآوردی است که از میزان افزایش درآمد شرکت «اسنپ» به دست می‌آید. کافی است نگاهی به این جدول بیاندازید تا ببینید که این شرکت برخلاف دیگر نمونه‌های موفق در دنیا، تسهیلات کمی برای رانندگان خود در نظر می‌گیرد و بیش‌تر به کار اپراتوری مشغول است.

مقایسه قوانین اسنپ و اوبر


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

بیست − چهارده =

4 دیدگاه
  • yazeinab1356

    سلام جهت راه اندازی اسنپ درشهرستانی که اسنپ نداردبعنوان نمایندگی یادفتراسنپ چه باید کرد؟
    متقاضی این نمایندگی هستم.

  • آروین

    سلام و خسته نباشید. من میخواستم بدونم که یک اپلیکیشن مثل اسنپ چطوری معروف شده و یا چطوری میتونه بدون صرف هزینه زیاد خودش رو معروف کنه؟
    خیلی ممنون میشم سوالم رو کامل جواب بدید. با تشکر.

    • مجتبی مطهری

      سلام
      قطعا اسنپ برای تبلیغات خود هزینه های میلیاردی کرده ولی احتمالا شما به اونها دقت نکردید ( مانند تبلیغاتی بیلبوردی در سطح شهرهای کشور و یا گذاشتن کارمندانی برای جذب راننده و حتی مشتری در میادین شهر ها )
      به نظر من اسنپ به روش های بازایابی ویروسی و چریکی تونست خودشو به سرعت مطرح کنه
      البته تمامی روش های مارکتینگ اسنپ به این دو روش منتهی نمیشه ولی قطعا این دو مورد مهمترینش هست.
      اگر به مارکتینگ علاقه دارید پیشنهاد میکنم بازاریابی ویروسی و بازاریابی چریکی رو سرچ کنید.
      موفق باشید.

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752