تگ Alt و اهمیت آن در سئو سایت

۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تگ Alt و اهمیت آن در سئو سایت

امروزه در طراحی سایت از تصاویر جهت زیبایی صفحات و راهنمایی کاربر استفاده می شود. بهینه‌ سازی تصاویر یکی از روش ‌های کاربردی در سئو می باشد. علاوه بر جذابیت صفحات و زیبایی سایت، استفاده از تصاویر در صفحات سایت، به درک بهتر مفهوم محتوای آن صفحه کمک می نماید. همچنین، تصاویر می توانند بر سئوسایت و افزایش ترافیک سایت تاثیر بسزایی داشته باشند. استفاده از متن جایگزین در کنار بهینه سازی نام فایل تصویر و عنوان آن می تواند به سئو هر چه بهتر تصاویر کمک زیادی کند. استفاده از تگ Alt در بهینه‌ سازی تصاویر سایت بسیار کارآمد است و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به بهبود رتبه محتوا در نتایج موتورهای جستجو و دسترسی بهتر کاربر به مطالب سایت اشاره نمود.

اگر شما هم از تصاویر در وب سایت خود استفاده می کنید حتما نام تگ Alt را شنیده اید. اما تگ ALT چیست و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به بحث و بررسی درباره تگ Alt و اهمیت آن بر سئو سایت بپردازیم.

تگ Alt چیست؟

در تمامی تصاویر به کار رفته در یک وب ‌سایت، تگ Alt توضیحاتی است که از تصویر برداشت می‌شود. این تگ می‌تواند به عنوان متنی جایگزین برای تصاویر به هنگام خطا در بارگذاری نیز مورد استفاده قرار گیرد تا کاربران در صورت لود نشدن تصویر، از مفهوم تصویر مطلع شوند. معمولا، تصاویر ‌سایت به منظور بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو به تگ Alt نیازمندند. معمولاً تصاویری که در طراحی ‌سایت استفاده می‌شوند، بایستی بین کدهای CSS سایت قرار داده شوند نه در میان کدهای HTML.

تاثیر تگ Alt بر سئو سایت

امروزه تکنولوژی و هوشمندی موتورهای جستجو نسبت به گذشته پیشرفت بسیاری داشته است . با این حال ، موتورهای جستجو تصاویر را آنگونه که کاربران می بینند، شناسایی و مشاهده نمی کنند. با توجه به این امر و همچنین اهمیت اثرگذاری محتوای هر صفحه (متن ، تصویر ، ویدئو ، موزیک و…) بر روی سئوی سایت، استفاده از تگ‌هایAlt تصاویر راه حل مناسبی برای معرفی بهتر تصاویر هر صفحه وب سایت به موتورهای جستجو و در نتیجه کسب رتبه بهتر و سئوی مناسب تر خواهد شد.

تگ alt تصاویر به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا مفهوم و توضیح تصاویر را راحتتر ایندکس نمایند. موتورهای جستجویی مثل گوگل، برای تگ‌های Alt تصاویر، اهمیت و ارزش زیادی در نظر گرفته اند. این اهمیت و ارزش‌گذاری در حدی است که گوگل سرویس Google Image را به آن اختصاص داده است.

چگونه می‌توانیم یک تگ Alt خوب بنویسیم؟

  • تصویر را به بهترین نحو ممکن توصیف کنید
  • تگ Alt را نسبتا کوتاه در نظر بگیرید
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید
  • از Keyword Stuffing اجتناب کنید

نتیجه‌گیری

توجه داشته باشید که قرار دادن تگ Alt برای تصاویر، تاثیر بسیار خوبی بر روی وضعیت سئو و ترافیک سایت شما دارد. فرض کنید کاربری به دنبال تصویر خاصی در نتایج جستجوی گوگل است که ناگهان تصاویر جذاب سایت شما را مشاهده می‌کند. به این ترتیب، کاربر از طریق همان تصویر وارد سایت شما شده و به یک مشتری تبدیل می‌شود.

درصورتیکه در وب سایت خود تصاویری دارید که هیچ تگ و عنوانی ندارند، لازم است زمانی را به نوشتن عناوین و تگ‌هایAlt مناسب اختصاص دهید. اطمینان داشته باشید که این کار نه تنها وقت کمی از شما می‌گیرد، بلکه به وضعیت بهتر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نیز کمک شایانی می نماید.

مقاله: نسیم نت


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

هجده + 10 =

بدون دیدگاه

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752