روش های تبلیغات اینترنتی مهم که باید بشناسید

۳۱ خرداد ۱۴۰۰
روش های تبلیغات اینترنتی مهم که باید بشناسید

آیا می‌دانید کدامیک از تبلیغات اینترنتی بیشترین تأثیر را دارد؟

توسعه بازاریابی اینترنتی باعث افزایش روش‌های تبلیغات اینترنتی شده است. در واقع، امروزه روش های مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد و شما نیز می‌توانید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از آنها استفاده کنید. هر یک از روش‌های بازاریابی اینترنتی برای اهداف خاصی کارآمدتر هستند.

افزایش آگاهی برند و بهبود فروش از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی است. به عنوان یک بازاریاب حوزه دیجیتال بایستی درباره تمام ابعاد تبلیغات اینترنتی آگاهی کسب کنیم. اما مهمتر از همه، ایجاد استراتژی تبلیغاتی برای اهداف کسب و کارتان است تا بتوانید از بهترین ترکیب تبلیغات اینترنتی جهت دستیابی به اهداف خود دست یابید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی مجموعه ای از ابزارها برای رساندن پیام های تبلیغاتی به مردم سراسر جهان است که از اینترنت استفاده می‌کنند. به زبان ساده تر، روش های تبلیغاتی هستند که با استفاده از فضای اینترنت ایجاد می‌شوند.

از ابتدای انتشار اینترنت، تبلیغ در این فضا ممنوع اعلام شد. دو شرکتی که شبکه اینترنت را راه اندازی کرده بودند (شرکت های ARPANET و NSFNet) از سیاستی استفاده کردند تا موارد تجاری و تبلیغاتی را ممنوع کنند. البته این ممنوعیت در مدت کوتاهی لغو شد. به عنوان مثال، NSF در سال 1991 به تدریج از ممنوعیت تجاری خود منصرف شد.

همانطور که می‌دانید شیوه های گوناگونی برای تبلیغ در اینترنت وجود دارد. از جمله تبلیغ در شبکه های اجتماعی که ترافیک وب سایت را افزایش داده و از همین رو شانس تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را افزایش می‌دهد. با اجرای آگهی های متنوع آنلاین می‌توانید به بیشترین کاربران ممکن دسترسی پیدا کرده و آنها را مجاب کنید تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.

در ادامه بهترین روش های تبلیغات اینترنتی را معرفی می‌کنیم. توصیه ‌می‌کنیم با طراحی یک استراتژی که شامل یک یا تعداد بیشتر از گزینه های زیر است، کار را شروع کنید.

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار

همانطور که مطلع هستید تبلیغات اینترنتی روش های گسترده ای دارند که استفاده از هر کدام آنها می تواند فواید منحصر بفرد خود را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، تبلیغات نمایشی یا متنی گوگل این امکان را به تبلیغ کننده می دهد که بالاتر از نتایج ارگانیک صفحه اول قرار بگیرد.

بدون شک می توان گفت که بهترین روش برای اهدای اعتبار به کسب و کار، استفاده از روش های تبلیغات اینترنتی است. اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید، این است که استفاده همزمان از تمامی آنها لازم نیست و باید نسبت به هدف خود تمرکزتان را روی چند شبکه قرار دهید.

در ادامه روش های تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار را در یک لیست 11 گزینه ای معرفی می کنیم. توصیه ما این است که با دقت هر کدام از آنها را مطالعه نمائید.

1- تبلیغات همسان (NATIVE)

تبلیغات همسان

وقتی درباره تبلیغات نیتیو صحبت می‌شود، تبلیغات غیرمتداول اینترنتی در ذهن‌مان تداعی می‌شود. به عبارت دیگر، در این نوع بازاریابی از فرمت‌های بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمی‌شود و تلاش می‌کند تا اعتماد کاربر را با ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات آنها جلب کند. ابزارهای مختلفی برای تبلیغات همسان وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید، اما ساده‌ترین آنها ایجاد وبلاگ است.

در وبلاگ خود در مورد موضوعات مربوط به حوزه فعالیت‌تان صحبت کنید، اما تنها به محتوای تبلیغی جهت تشویق به خرید و سفارش بسنده نکنید، بلکه موارد مفید و جالب برای کاربران را هم در وبلاگ خود منتشر کنید. با استفاده از سئو، ایمیل مارکتینگ و پرورش لید (Lead nurturing) شما می‌توانید محتوای مناسب را در هر یک از مراحل قیف فروش به مشتریان بالقوه ارائه دهید.

همسان یا نیتیو یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است و به این دلیل کارایی بالایی دارند که نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند و مزاحمتی برای کاربر ندارند، بلکه برای افرادی که آن را مشاهده می‌کنند نیز ارزشمند هستند.

2- بازاریابی موتور جستجو (SEM)

در این نوع روش بازاریابی اینترنتی ، هدف این است که در زمان بسیار کوتاهی، آگاهی از نام تجاری افزایش یابد. همه آنچه نیاز است عبارتند از یک آگهی با عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده می‌شود. به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شود. هزینه بازاریابی موتورهای جستجو معمولا به صورت CPC (هزینه به ازای کلیک) محاسبه می‌شود. گوگل ادز از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو است. از آن جایی که رقابت بالایی در تبلیغات گوگل وجود دارد هزینه کلیک در تبلیغات گوگل برای برخی سایت‌ها بسیار بالا است. Bing Ads پلتفرم تبلیغاتی شرکت مایکروسافت است که به شما برای تبلیغ در موتور جستجوی بینگ کمک می‌کند. بازاریابی موتور جستجو یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در ایران نیز به شمار می رود.

3- تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)

banners

یکی از رایج‌ترین روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است. سیستم های بازاریابی زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و با عضویت در این سایت‌ها و ثبت بنر و آدرس سایت‌تان می‌توانید شروع به تبلیغات بنری در سایت‌های همکار این سایت‌ها نمایید. هزینه تبلیغات بنری معمولا به صورت کلیکی (CPC) یا به ازای هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود. پلتفرم گوگل ادز بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی (Display Network) را دارد. هزینه هر کلیک در شبکه دیسپلی گوگل معمولا کمتر از تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل است، البته اثربخشی نسبتا پایینی نیز دارد.

4- تبلیغات موبایل

باوجود فرمت‌های مختلفی که به صورت اختصاصی برای تبلیغات تلفن همراه وجود دارد، توصیه می‌شود که تمام کمپین‌های تبلیغات اینترنتی خود را با پلتفرم‌های تلفن همراه تطبیق دهید. استفاده از طراحی ریسپانسیو به افزایش اثربخشی تبلیغات موبایل کمک می‌کند. امروزه معمولا همه ما یک موبایل و یا تبلت متصل به اینترنت داریم که به طور دائم از آن استفاده می‌کنیم. از سال 2016، گوگل اعلام کرده است که ترافیک تلفن همراه از رایانه‌های دسکتاپ پیشی گرفته است. بنابراین، اگر شما هنوز برای تبلیغات موبایل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، وقت آن است که این کار را سریع انجام دهید. با بهبود نسخه موبایل نه تنها می‌توانید دسترسی بهتر و تجربه کاربران موبایل را بهبود دهید، بلکه SEO سایت شما نیز با توجه به الگوریتم Mobile-First گوگل بهبود می‌یابد.

5- تبلیغات شبکه های اجتماعی

social-ad

شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و برای آگاهی از برند و همچنین دستیابی به مشتریان جدید بالقوه، موثر هستند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌تواند بسیار هدفمند باشد. تبلیغات فیسبوک ، تبلیغات توییتر و تبلیغات لینکدین مهمترین نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند. این شبکه های اجتماعی پلتفرم بازاریابی اختصاصی خود را دارند و به شما کمک می‌کنند با توجه به اهداف تبلیغاتی خود کمپین های جدیدی ایجاد کنید. البته تبلیغات در اینستاگرام را فراموش نکنید که می تواند مخاطبین بسیاری را به سمت شما هدایت کند.

6- تبلیغات ریمارکتینگ

احتمال تبدیل به مشتری کاربرانی که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند و یا حتی چند مرحله از قیف فروش را هم طی کرده‌اند، آسان‌تر از کاربرانی است که هیچ اطلاع قبلی درباره سایت شما ندارند. ریمارکتینگ متد تبلیغاتی است که در آن تبلیغات شما برای افرادی نمایش داده می‌شود که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند.

این روش تبلیغات اینترنتی نه تنها برای فروش خوب است بلکه برای برندسازی هم مفید است. چرا که بارها برند و محصولات و خدمات شما را برای کاربران خاصی نمایش می‌دهد. چارچوب تبلیغاتی گوگل ادز امکان استفاده از ریمارکتینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای تبلیغات ریمارکتینگ در گوگل شما هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید و همان هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را پرداخت می‌کنید.

7- ایمیل مارکتینگ

email-marketing

سابقه این نوع بازاریابی اینترنتی به زمان ایجاد سرویس ایمیل بازمی‌گردد. اما در حال حاضر سیستم‌های اختصاصی بازاریابی آنلاین پیشرفت و تغییرات زیادی داشته‌اند.

کمپین‌های تبلیغات ایمیلی با کمک ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شده‌اند. امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اهداف تجاری بسیار سودآور خود دست یابید.

با توجه به اینکه هزینه جذب مشتری جدید بیش از 7 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای افزایش وفاداری مشتریان فعلی نیز استفاده کنید.

برخی از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

  • MailChimp
  • mailerlite
  • Constant Contact
  • AWeber
  • ConvertKit
  • GetResponse
  • Campaign Monitor
  • Active Campaign

8- دیجیتال ساینیج

اگرچه این نام چندان شناخته شده نیست. اما به آرامی وارد زندگی کاربران شده و به زودی در سال‌های آتی به عنوان یک واقعیت مشترک بین همگان مطرح می‌شود. دیجیتال ساینیج شکل توسعه یافته از تبلیغات بیلبوردی سنتی است. که در بیلبوردها، MUPIها، دریچه‌های نمایش، باجه‌های تلفن یا هر ایستگاه دیگری که دارای یک صفحه است، استفاده می‌شوند. کارایی این نوع تبلیغات به توانایی آنها در جلب توجه مشتریان در زمان‌های غیر جذاب از روزشان، برمی‌گردد.

9- تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی

محتوای ویدئو یک منبع فوق‌العاده سرگرم کننده برای کاربران است. استفاده از ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایده ای فوق‌العاده است.

یوتیوب بزرگترین پایگاه ویدیویی جهان است که امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در ابتدای ویدیوها را به شما می‌دهد. همچنین با ایجاد کانال در یوتیوب می‌توانید به بهبود SEO سایت‌تان نیز کمک کنید.

علاوه بر این با به اشتراک‌گذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌توانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید و شانس این را داشته باشید که کسانی که ویدیوی شما را تماشا می‌کنند، تبدیل به مشتری تان شوند. با ویدئوها فرصت‌های بیشماری ایجاد می‌شود. به یاد داشته باشید که به زودی 80% محتوای اینترنت بر مبنای ویدئو خواهد بود، البته اگر اکنون چنین نباشد!

10- تبلیغات اپلیکیشنی

در سال های اخیر تعداد کاربران تلفن های هوشمند رشد قابل توجهی داشته است. همچنین تعداد اپلیکیشن های سیستم عامل های محبوب موبایلی مانند iOS و Android نیز افزایش یافته است. صاحبان اپلیکیشن‌ها برای درآمدزایی اقدام به درج آگهی در اپلیکیشن های خود می‌کنند. گوگل ادز یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات اپلیکیشنی است که به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را در هزاران اپلیکیشن نمایش دهید. تبلیغات اپلیکیشنی موثرترین روش برای افزایش نصب اپلیکیشن است.

11- تبلیغات نصب اپلیکیشن

در تبلیغات اپلیکیشنی شما از اپهای مختلف برای تبلیغات استفاده می‌کنید. اما برای تبلیغات اپلیکیشن نیز روش‌های موثر بسیاری وجود دارد. بهترین روش‌های افزایش نصب اپ، تبلیغات در گوگل پلی و تبلیغات در اپ استور هستند. برای اجرای کمپین های مختلف در این دو مارکت می‌توانید از پلتفرم Google Ads استفاده کنید.

گر چه در حال حاضر روش های بسیاری برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد. اما این روش‌ها در سال‌های آینده می‌توانند به آسانی چندین برابر شوند. با پیشرفت ترکیبی فناوری و اینترنت، می‌توان رشد تعدادی از متدهای تبلیغات کسب و کارهای آینده را مشاهده کرد. امروزه، حضور در خط مقدم فناوری و اینترنت یک ضرورت است و با این کار دستیابی به مشتریان جدید تسهیل می‌شود.

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟

روش‌های زیادی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد، برای همین بیشتر افراد برای انتخاب بهترین روش تبلیغات آنلاین دچار سردرگمی می‌شوند. وقتی فردی از من می‌پرسد که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ پاسخ من این است که از همه روش‌های تبلیغات اینترنتی برای افزایش ترافیک هدفمند وب‌سایت خود بهره بگیرید. پس از اینکه روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی را تست کردید، به این نتیجه می‌رسید که کدام روش تبلیغاتی برای کسب و کار شما کارایی و بازدهی بیشتری داشته است. سپس می‌توانید از همان روش برای تبلیغات با بودجه بیشتر استفاده کنید.

استراتژی تبلیغاتی خود را ایجاد کنید

اکنون که با مهمترین روش‌های تبلیغات اینترنتی آشنا شدید وقت آن است که استراتژی تبلیغات شرکت‌تان را برنامه ریزی و طراحی کنید. به خاطر داشته باشید که برنامه‌ریزی همه جانبه یک ضرورت است. علاوه بر این شما باید تصمیم بگیرید از کدام نوع بازاریابی استفاده کنید و از کدام‌یک استفاده نکنید و اینکه برای هر روش تبلیغاتی نیاز به تخصیص چه میزان بودجه ای دارید.

یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه کنید، سنجش تاثیر اقدامات هر استراتژی ترکیبی است. برای مثال پس از شروع، ممکن است از روش بازاریابی خاصی نتایج مورد انتظار را دریافت نکنید. اما با روش دیگری ممکن است نتایج فراتر از حد انتظار باشد. با انجام تجزیه و تحلیل داده‌های تبلیغاتی، شخص قادر است هر گونه تغییرات لازم در بودجه را برای تغییر جهت دادن به سرمایه‌گذاری تبلیغاتی و بهبود ROI (بازگشت سرمایه) انجام دهد.

نسیم نت


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

10 + 11 =

بدون دیدگاه

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752