آگهی رایگان در اینترنت و مزایای آن

۱۹ مرداد ۱۴۰۰
آگهی رایگان در اینترنت و مزایای آن

تبلیغ رایگان در اینترنت و ثبت آگهی رایگان برای معرفی کالا و خدمات در طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و با رشد قابل توجه ای همراه بوده است .

با توجه به فراگیری اینترنت و در دسترس همگان قرار گرفتن آن حتی با گوشی های موبایلی خرید محصول از طریق اینترنت به شدت افزایش پیدا کرده است . خریداران زیادی از این طریق اقدام به تحقیق و جستجو و در نهایت خرید محصول مورد نیاز خود از طریق فضای مجازی میکنند .بطوریکه امروزه از تبلیغات آنلاین به عنوان یکی از روش های پربازده برای گسترش کسب و کارها نام برده میشود.

سایتهایی که در اینترنت اقدام به تبلیغ رایگان کالا یا هرگونه خدماتی میکنند بسیار زیاد میباشند.این سایتهای آگهی فرصت بسیار مناسبی برای ارائه و دیده شدن بیشتر خدمات کسب وکارها هستند . یکی از مهمترین مزایای درج آگهی رایگان این است که فرد مستقیما با مخاطبان واقعی محصول یا خدمات روبرو میشود. در اینگونه سایتها افراد میتوانند به راحتی خدمات خود را معرفی کرده و انتظار داشته باشند تا در سریعترین زمان ممکن به هدف خود برسند .

صاحبان مشاغل و صنايع گوناگون از شرکت ها گرفته تا افراد مستقل ميتوانند با انتشار اَگهي رايگان در اينترنت ، با درج آگهی خود بصورت رایگان در سایتهای نیازمندی بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه ، دامنه ي فعاليت خود را گسترش داده و به مشتريان جديدي دست پيدا کرده و در نهايت باعث افزايش سود کسب و کار خود شوند.

برخی از سایتهای آگهی رایگان با توجه به اینکه تمامی روشهای سئو و بهینه سازی سایت را بدرستی رعایت کرده اند رتبه بسیار خوبی در موتورهای جستجو دارند . آنها به همین دلیل ترافیک بسیار بالایی را از موتورهای جستجوگر دریافت میکنند . برای نمونه در سایتهای ایرانی میتوان به سایت دیوار و شیپور اشاره کرد .

مزاياي تبليغات اينترنتي

مديران موسسات و شرکت ها به دنبال راه هاي تبليغات ارزان و کاربردي هستند که با تاثير گذاري بر افراد و يا شرکت هاي خاص آنها را به استفاده از محصولات و يا خدمات خود ترغيب کنند.

در زماني نه چندان دور مديران شرکت ها از طريق تبليغات سنتي مانند استفاده از هداياي تبليغاتي مثل ( جاسوئيچي ، خودکار ، ليوان و …) به معرفي شرکت و موسسه خود مي پرداختند. اما اين نوع تبليغات جوابگويی لازم را براي جذب مشتري جديد نداشت چرا که ارسال هداياي تبليغاتي به افراد و شرکت هاي شناخته شده انجام ميشد.

بنابراين روي به تبليغات از طريق رسانه ها مانند راديو ، تلويزون ، مجلات ، روزنامه ها و اينترنت آوردند.

زماني که با مزاياي تبليغات اينترنتي نسبت به مابقي رسانه ها آشنا شويد ، متوجه خواهيد شد که چرا استفاده از تبليغات آنلاين اينترنتي عرصه را به ديگر رسانه ها تنگ کرده است و مديران به استفاده از تبليغات اينترنتي تشويق شده اند:

۱. نتیجه بهتر با هزینه کمتر ( آگهی رایگان و پولی نسبت به سنتی)

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات در اینترنت این است که با هزینه کمتر نسبت به دیگر رسانه ها از قبیل رادیو ، تلویزیون یا تبلیغات محیطی یا روزنامه ها که تبلیغات آنها بصورت تبلیغ سنتی میباشدهمچنین در این تبلیغات میتوان تبلیغ خود را در دید مخاطبان هدف خود به نمایش گذاشت .

۲. هدفمند بودن مخاطبین

تبلیغات اینترنتی بر خلاف تبلیغاتی که بصورت سنتی انجام میشود دارای مخاطبین هدفمند بیشتری میباشد . این نوع تبلیغات باعث میشود با کمترین هزینه کسانی را که به دنبال خدمات شما هستند و با آن مرتبط است را پیدا کنید .

۳. تحت پوشش قرار دادن افراد بیشتر

شما در تبلیغات سنتی مانند تبلیغ بر روی بیلبورد یا روزنامه ها و … میتوانید به پوشش خاصی از افراد یک جامعه یا حداکثر یک کشور برای ارائه محصول خود دسترسی داشته باشید . ولی در تبلیغات اینترنتی حد و مرزی وجود ندارد . شما میتوانید این تبلیغات را حتی بصورت آگهی رایگان داشته باشید.

4. آماده سازي سريع

آماده سازي و پخش تبليغات آنلاين سريع تر از تبليغات آفلاين و سنتي و محيطي مي باشد.

5. اطلاع رساني بيش تر

در تبليغات آنلاين نسبت به تبليغات سنتي تبليغ دهندگان مي توانند جزئيات بيشتري از محصول و يا خدمات خود را بيان کنند و کاربران نيز پس از مشاهده تبليغ و کليک بر روي آن مي توانند به صفحه مورد نظر راهنمايي شوند و اطلاعات بيش تري از آن تبليغ و آگهي به دست آورند.

6. روش هاي پرداخت مناسب و متنوع

در تبليغات آفلاين و محيطي ، پخش کننده تبليغ بي توجه به ميزان مشاهده و يا تبديل تعداد مشاهده کنندگان تبليغ به مشتري ، هزينه پخش تبليغ را مي گيرد و اما در تبليغات اينترنتي شما مي توانيد خود هزينه پخش تبليغ و نمايش را تعيين نماييد.

7.قابليت ويرايش و به روز رساني

تبليغات اينترنتي را مي توان بعد از ارسال فايل مورد نظر ويرايش و يا حذف کرد. به طور مثال براي تغيير اطلاعات موجود در تبليغات ارسالي در يک سايت فقط کافيست نسخه جديد را آپلود نمود و کد تبليغ را تغيير داد اما در رسانه هاي ديگري که چاپ ميشوند اين امکان وجود ندارد.

چگونه رايگان تبليغ کنيم؟

همانگونه که گفتم سایتهای زیادی وجود دارند که تبلیغات شما را بصورت رایگان دریافت و به نمایش میگذارند . این نوع سایتها ویژگی های زیر را دارا میباشند :

  • امکان درج لینک در آنها وجود دارد
  • امکان درج تصویر را به ما میدهند
  • کلمات کلیدی محصول یا خدمات خود را میتوان در آن قرار داد
  • آگهی خود را میتوانیم در دسته بندی خاص خود قرار دهیم

برخی از این نوع سایتها که به آن اشاره شد برای ستاره دار کردن و درج آگهی بصورت ویژه مبلغی را از شما دریافت میکنند که با این کار ویژگی های بیشتری از درج آگهی رایگان را به شما میدهند .

آگهی رایگان و آگهی هزینه ای چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟

اما شايد اين سوال برايتان مطرح شود که وقتي امکان درج تبليغ رايگان در اينترنت توسط بسياري از سايت ها فراهم شده است آيا بهتر نيست بدون پرداخت هزينه و بصورت رايگان تبليغ کنيم؟ در پاسخ باید گفت :

  1. قطعا ثبت آگهی رایگان در اینترنت بی تاثیر نیست . ولی آگهی های هزینه ای یا به اصلاح ویژه تاثیری به مراتب بیشتر از آگهی از نوع رایگان دارد .
  2. تبلیغات اینترنتی بصورت ویژه در موقعیتهای بهتری در سایت آگهی دهنده به نمایش در می آید و تعداد دفعات نمایش و بازدید آن هم بهتر و بیشتر است . همین مسئله باعث میشود این نوع آگهی از نظر گوگل در موقعیت بهتری قرار گیرد .
  3. در بیشتر سایتهای درج آگهی وقتی شما آگهی رایگان انتخاب کنید ، لینک به سایت آگهی دهنده را غیر فعال میکند که این یکی از معایب این نوع تبلیغات میباشد. آگهي هايي که داراي لينک باشند به راحتي بازديدکننده را به سايت مرجع هدايت مي کنند و سبب افزايش رتبه سايت در گوگل نيز مي شوند.

نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

دو × پنج =

بدون دیدگاه

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752