لندینگ پیج چیست ؟ بهترین نمونه‌ های جهانی صفحه فرود کدام است؟

۲۵ مرداد ۱۴۰۰
لندینگ پیج چیست ؟ بهترین نمونه‌ های جهانی صفحه فرود کدام است؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج از مهمترین اجزای درونی در استراتژی بازاریابی است. عوامل متعددی هستند که باعث می‌شوند یک صفحه فرود یا landing page خوب جلوه کند. اگر شما هدف‌هایی مثل جمع‌آوری دیتا، فروش محصول، آشنایی مخاطبین و یا حتی افزایش محبوبیت برند خود دارید، صفحه فرود دقیقاٌ همان جایی است که این اتفاقات را برای کسب‌وکار شما رقم می‌زند.

لندینگ پیج، فرود کاربران اینترنتی به وب‌سایت شمارا ساده‌تر می‌کند؛ اما آیا طراحی یک دروازه ورود واقعاً اینقدر ساده است؟! متأسفانه نه! برای این‌که بتوانید یک صفحه فرود فوق‌العاده را داشته باشید، باید نمونه لندینگ پیج های موفق را بشناسید. پیدا کردن این صفحات موفق هم کار ساده‌ای نیست!

تا ما را دارید، نگران نباشید؛ در این مطلب قصد داریم علاوه‌ بر توضیح مفهوم لندینگ پیج و اجزای اصلی آن، شما را با نکات و چند نمونه لندینگ پیج جهانی موفق آشنا کنیم.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست ؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج ویترین سایت و وبلاگ شماست. مخاطب بر اساس صفحه فرود، در مورد کار شما، نوشته شما، محصول شما و برند شما قضاوت می‌کند. به بیان ساده تر صفحه فرود نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت / وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما می‌شوند.

معمولاً بازدیدکنندگان، پس از مشاهده‌ی صفحه فرود یکی از سه کار زیر را انجام می‌دهند:

  • محتوای صفحه را مرور می‌کنند و آن را می‌بندند.
  • از طریق لینک هایی که در صفحه قرار داده‌اید، به بخش دیگری از سایت / وبلاگ شما می‌روند.
  • یک اقدام (Action) دیگر (غیر از مشاهده‌ی سایر صفحات) انجام می‌دهند. مثلاً ایمیل خود را در سایت شما ثبت می‌کنند یا یک فایل پیشنهادی شما را دانلود می‌کنند یا در زیر مطلب شما کامنت می‌گذارند یا با شماره‌ تلفنی که در صفحه قرار داده‌اید تماس می‌گیرند یا محصولی را که معرفی کرده‌اید، می‌خرند.

بهترین روش برای ایجاد یک صفحه فرود

از توضیحات کلی راجع به صفحه فرود و اهمیت آن که بگذریم، می‌رسیم به اینکه چطور یکی از آنها را بسازیم؟ برای شروع این چند نکته را در ذهن داشته باشید:

  1. صفحه فرود یا لندینگ پیج، تنها یک صفحه‌ی واحد است. بدون نیاز به منو یا بخش های ناوبری یک سایت معمول، زیرا بازدیدکنندگان شما قرار نیست به هر جایی از وب سایت که می خواهند بروند. هر چند می توانید از لینک لنگر (Anchor Links) هم استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید هر چه ساده تر بهتر. هدف شما از ساخت صفحه فرود واضح است، پس باید مسیری مستقیم و به دور از حاشیه برای رسیدن به این هدف ترسیم کنید.
  2. برای رسیدن به همان هدفی که برای خودتان تعریف کرده اید، صفحه فرود شما باید ساده و متمرکز باشد. متن ها و توضیحات تان را واضح، مختصر و مفید بنویسید. بازدید کنندگان را با اطلاعات غیرمرتبط و اضافی سردرگم نکنید. چیزی که آنها دریافت می کنند، چیزی است که آنها می بینند.
  3. فقط سه کلمه: فراخوان انجام کار (CTA – Call To Action). این دکمه ها یا لینک ها باعث می شوند بازدیدکنندگان برای انجام همان کاری که شما صفحه فرودی برایش ساخته اید، ترغیب شوند: ثبت نام در سایت، اشتراک در خبرنامه، ثبت سفارش یا هرآنچه که شما می خواهید آنها انجام دهند.کل صفحه باید جوری طراحی شده باشد تا Call to Action را به خوبی به نمایش بگذارد تا بازدیدکنندگان در سریع ترین زمان بتوانند اقدام کنند.
  4. اولین احساس و بازخورد مخاطب زمانی که صفحه فرود یا لندینگ پیج شما لود می شود، کلیدی ترین قسمت ماجراست. در طراحی صفحات فرود شما باید با طراحی چشم نواز، تصاویر زیبا و فضای بصری گیرا فورا توجه بازدید کنندگان را جلب کنید. درست است که صفحات فرود ماموریتی مشخص دارند، اما به این معنا نیست که نمی توانند سرگرم کننده باشند.
    مطمئن شوید که لندینگ پیج شما در دستگاه های مختلفی چون موبایل و تبلت هم جذاب به نظر می رسد. سهم عمده ای از ترافیک و بازدید شما، از سمت موبایل تامین می‌شود و بازدیدکنندگان نسبت به سایت های بدقواره روی صفحه موبایل شان، احساس خوشایندی نخواهند داشت.

معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین لندینگ پیج های جهان

1. سایت Short Stack

لندینگ پیج یا صفحه فرود

Short Stack یکی از «بهترین نمونه‌ های جهانی صفحه فرود» را دارد و به کمک کمپانی‌های مختلف برای مدیریت و سامان‌دهی تبلیغات و محتوای فیسبوکی می‌آید. چه چیزی این لندینگ پیج را متمایز می‌کند؟!

  • از رنگ‌های روشن استفاده‌شده است؛ در ضمن رنگ‌ها کاملاً با یکدیگر هماهنگی دارند.
  • در صفحه لندینگ Short Stack خبری از متون طولانی نیست. همه‌چیز درنهایت سادگی طراحی‌شده و متون و کلیدها، مختصر و مفید، ارزش پیشنهاد را بیان می‌کنند.
  • این لندینگ پیج یک ویدیو برای پخش توضیحات طولانی‌تر هم دارد.

2. سایت GiftRocket

لندینگ پیج یا صفحه فرود

GiftRocket یکی دیگر از صفحات فرود موفق جهانی را از آن خودکرده است. چطور؟!

  • با استفاده از عناصر گرافیکی جذاب، مخاطب را درگیر می‌کند.
  • با استفاده از چند کلمه و به شکل کاملاً کوتاه توضیح می‌دهد که اینجا کجاست.
  • اطلاعات جانبی را به شکل لیست‌واره در زیر هدینگ قرار داده که به‌راحتی دیده می‌شوند.
  • دکمه CTA آن واضح و در دسترس است.
  • دکمه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در لندینگ پیج به چشم می‌خورند.
  • می‌توانید در صفحه فرود پیمایش کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • سیگنال‌هایی برای اعتماد کاربر ازجمله گواهی‌نامه‌های معتبر در این صفحه قرار دارند.

3. سایت Kiss Metrics

لندینگ پیج یا صفحه فرود

Kiss Metrics را می‌توان از بهترین نمونه‌ های جهانی صفحه فرود برای علاقه‌مندان به بسته‌های ابزارهای بازاریابی دانست. در این صفحه فرود موارد زیر را خواهید دید:

  • یک عنوان کاملاً واضح استفاده‌ شده تا پیشنهاد و ارزش آن را به مخاطب توضیح دهد.
  • در بخش فرم قرار نیست اطلاعات زیادی وارد شود و کاملاً مینیمال طراحی‌شده است؛ تنها واردکردن یک آدرس ایمیل کفایت می‌کند.
  • دکمه فراخوان آن بارنگ روشن مشخص است.
  • انبوهی از سیگنال‌های اعتماد کاربر در بخش پایینی لندینگ پیج به چشم می‌خورد.

4. سایت Social Sprout

لندینگ پیج یا صفحه فرود

بررسی لندینگ پیج وب‌سایت معروف یک نمونه قدرتمند دیگر از طراحی لندینگ پیج است. در این صفحه فرود عناصر مختلفی به‌کاررفته که کاملاً هوشمندانه انتخاب‌شده‌اند:

  • یک تیتر بزرگ با کمترین کلمات در این صفحه، نشان می‌دهد Social Sprout چیست.
  • طراحی بصری جذاب عامل دیگری است که می‌تواند در جلب‌توجه کاربران مفید باشد.
  • توضیحات دیگری در نوار سبز پایین صفحه فرود اضافه‌شده‌اند.
  • دکمه فراخوان یا CTA در مرکز صفحه و بارنگ سبز خودنمایی می‌کند. یادداشت زیر آن‌که می‌گوید «بدون نیاز به کارت اعتباری» کاربران بیشتری را برای کلیک روی دکمه فراخوان تشویق می‌کند.

5. بررسی لندینگ پیج وب‌سایت معروف HootSuite

لندینگ پیج وب‌سایت معروف HootSuite

HootSuite از وب‌سایت‌های معروفی است که فعالیت مشابه Social Sprout را دارد. اگرچه رویکرد این وب‌سایت برای طراحی لندینگ پیج، متفاوت از Social Sprout است؛ اما همچنان از بهترین نمونه‌ های جهانی صفحه فرود محسوب می‌شود. چرا که :

  • HootSuite ورود کاربران را ساده کرده است. این کار به کمک سایر شبکه‌های معتبر امکان‌پذیر شده و دیگر نیازی نیست تمام بخش‌های فرم را برای ورود پر کرد. بیشتر اطلاعات موردنیاز از طریق شبکه‌های دیگر دریافت می‌شود.
  • عبارت «شروع رایگان نرم‌افزار» به شکل هایلایت و بزرگ در بالای صفحه به چشم می‌خورد.
  • سیگنال‌ها و گواهی‌نامه‌های معتبر جهانی در بخش پایین لندینگ پیج، اعتماد کاربران را جلب می‌کند.

6. یک نمونه لندینگ پیج متفاوت در Pinterest

یک نمونه لندینگ پیج متفاوت در Pinterest

Pinterest را می‌توان از بهترین نمونه‌ های جهانی صفحه فرود دانست که رویکردی متفاوت دارد. این وب‌سایت در صفحه فرود خود توضیح زیادی از خودشان نمی‌دهد. چراکه اکثر افراد پیش‌تر درباره این وب‌سایت معروف چیزهایی شنیده‌اند. به‌جای این کار، پینترست یک توضیح در پایین تیتر اصلی خود آورده که نشان می‌دهد کاربران چگونه از این وب‌سایت الهام می‌گیرند. سپس یک توضیح کوچک‌تر از سایت آورده که می‌گوید با ورود به پینترست می‌توانید هر آن چیزی که به شما الهام می‌بخشد را یافته و ذخیره کنید.

چه چیزی این لندینگ پیج را متفاوت می‌کند؟!

  • ورود به آن کاملاً ساده است؛ کافی است روی یکی از دو دکمه کلیک کنید.
  • در پایین دکمه ورود، توضیحی قرارگرفته که نشان می‌دهد ثبت‌نام تنها 45 ثانیه طول می‌کشد و رایگان است.
  • پینترست از پایگاه کاربران خود به‌عنوان معیار اعتماد استفاده کرده است. هر وب‌سایتی که بیش از 25 میلیارد محتوای تولیدشده توسط کاربرانش داشته باشد، قطعاً قابل‌اعتماد است!

7. سرویس اشتراک گل Bloomsy Box

لندینگ پیج

Bloomsy Box یک وب‌سایت اشتراکی است که گل‌های دست‌چین شده را به خانه‌ها می‌برد. در لندینگ پیج این وب‌سایت ویژگی‌های زیرنمایان است.

  • عکس پس‌زمینه کاملاً متناسب و جذاب طراحی‌شده تا بازدیدکننده را برای خرید ترغیب کند.
  • توضیحات زیر عنوان اصلی هدف سایت و خدمات را به‌خوبی توضیح می‌‌دهند.
  • برای این‌که در زمان صرفه‌جویی شود، دکمه CTA دوم طراحی‌شده که مخصوص افرادی است که می‌خواهند گل هدیه دهند.

8. لندینگ پیج خدمات لوازم بهداشتی Harry’s

لندینگ پیج

در نمونه لندینگ پیج Harry’s که یک سرویس اشتراک لوازم بهداشتی است و اقلام موردنیاز مصرف‌کنندگان را به خانه‌هایشان می‌برد، موارد زیر دیده می‌شود:

  • عنوان استفاده‌شده در صفحه فرود، از احساس نیاز کاربر صحبت می‌کند.
  • توضیحات موجود در زیر عنوان، راحتی فرآیند استفاده از Harry’s را تضمین می‌کند.
  • استفاده از حداقل توضیحات در صفحه باعث شده که تصاویر پیام‌رسانی بهتری داشته باشند.
  • فرآیند تبدیل در آن فوق‌العاده آسان است.

9. سایت Trendy Butler

لندینگ پیج

Trendy Butler یک سرویس اشتراک لباس است که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مجهز است. درنتیجه می‌تواند کمد لباس کاربران را شخصی‌سازی کند!

  • طراحی با الگوی F در صفحه لندینگ باعث می‌شود چشم کاربر به سمت دکمه فراخوان پایین، منعطف شود.
  • توضیحات زیر عنوان کاربرد و راه‌حل Trendy Butler را نشان می‌‌دهد.
  • برای شروع لازم نیست بازدیدکننده هیچ اطلاعاتی را وارد کند.

10. سایت Squarespace

Squarespace هم همانند Wix به افراد و مشاغل مختلف کمک می‌کند تا با طراحی سایت برای افزایش فروش خود گامی بردارند. لندینگ پیج Squarespace شامل موارد زیر است:

  • تجربه بصری دلپذیر در صفحه لندینگ به لطف وجود توضیحات کوتاه و تصاویر جذاب، امکان‌پذیر شده است.
  • توضیحات موجود در عنوان اصلی، اقتدار آنها را نشان می‌‌دهد.
  • بازدیدکنندگان سایت نیاز به ارائه هیچ اطلاعاتی برای شروع ندارند.
  • مثالی که از طراحی سایت در صفحه فرود مشخص است، تصور درستی از امکانات این وب‌سایت به بازدیدکننده می‌دهد.
لندینگ پیج

طراحی لندینگ پیج شما باید هوشمندانه و هدفمند باشد!

مهم نیست خدمات وب‌سایت شما چه باشد؛ با طراحی هدفمند لندینگ پیج، می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و تعداد کاربران بیشتری را به مشتریان خود تبدیل کنید. شما برای طراحی لندینگ پیج خود چه نکاتی را در نظر گرفتید؟! آیا استفاده هوشمندانه از عناصر و توضیحات مختلف، به شما کمک کردند؟! منتظر شنیدن تجارب شما در بخش نظرات هستیم.

در این بخش 10 نمونه لندنیگ پیج موفق جهانی را در کنار هم مرور کردیم. اگر یک‌بار دیگر نگاهی کوتاه به آنها بیندازید، متوجه می‌شوید که ویژگی‌های مشترک در آنها کم نیست. این ویژگی‌ها به شما یادآوری می‌کنند که اگر می‌خواهید به لیست “بهترین نمونه‌ های لندینگ پیج جهانی” وارد شوید، چه چیزهایی را مدنظر قرار دهید.


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

19 − 11 =

بدون دیدگاه

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752