چرا باید سایت داشته باشید ؟

۲۸ شهریور ۱۴۰۰
چرا باید سایت داشته باشید ؟

امروزه با توجه به افزایش اینترنت و فضای مجازی هر فردی را در کسب و کار خود به فکر وا می دارد که علت نیاز به سایت چیست و چرا باید برای حرفه ی خود سایتی داشته باشید؟

  • هر فردی که نیاز به تجارت الکترونیک را در زمینه ی کاری خود ببیند برای هر نوع فعالیت اقتصادی به یک وب سایت نیاز دارد.هر کسب و کاری هرچند کوچک برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به یک وب سایت دارد به عبارتی بک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید.
  • همچنین از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.
  • از دیگر مزایای داشتن وب سایت قابل دسترس بودن در شبانه روز می باشد.یک وب سایت به کسب و کار یا سازمان شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روز 24 ساعت هر 7 روز هفته 356 روز سال باز باشد. داشتن یک وب سایت معادل داشتن یک کارمند مشغول به کار تمام ساعت حتی در تمام تعطیلات می باشد
  • بالا بردن اعتبار حرفه ی شما توسط وب سایت یکی دیگر از دلایل ساخت وب سایت می باشد.داشتن یک وب سایت اعتماد مشتری را به کسب و کار شما بهبود می بخشد و از کسب و کار شما یک شرکت محترم و معتبر خواهد ساخت. و تصویر کلی کسب و کار خود را به عموم مردم بهتر جلوه خواهد داد و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد مشتریان خود نسبت به سازمان و یا کسب و کار شما خواهد بود.
  • با توجه به اینکه روز به روز افراد بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا می کنند وجود یک وب سایت می تواند شهرت کسب و کار شما را بیش از آنکه شما تصور می کنید بیشتر کند و این خود یک امتیاز برای بدست آوردن درآمد بیشتر می باشد. یکی از نكات كلیدی برای طراحی وب سایت دسترسی سریع مشتریان به محصولات شما می باشد که حتما در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود.

چرا باید برای حرفه ی خود سایت داشته باشیم؟

با توجه به مطالبی که عنوان شد به طور قطع اولین جایی که مردم به دنبال شرکت و یا خدمات شما میگردند، بر روی اینترنت است. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی خدمات و محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید و آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید.

امروزه با گسترش اینترنت ( حتی در شهرهای کوچک و روستا ها ) تعداد افراد زیادی اینترنت را به عنوان یک مرجع برای جستجو نیازمندهای خود انتخاب کرده اند و عدم حضور شما در صورت حضور سایر رقبا در این عرصه یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه شما. که این امر می تواند ضرر و زیان جبران ناپذیری به شما و کسب و کارتان تحمیل کند.

اگرشما دنبال کننده این مقاله هستید با ما هم نظر هستید که وجود یک سایت در بستر اینترنت یک روش کارآمد برای معرفی شما و کسب و کارتان است و می تواند به گسترش کسب و کار شما کمک زیادی کند. در ادامه برخی از دلایلی که شما باید یک سایت داشته باشید را عنوان می کنیم :

1. استفاده عموم از سایت (دسترسی آسان)

 استفاده عموم از سایت (دسترسی آسان)

امروزه با توجه به همه گیر شدن اینترنت و بهره بردن از گوشی های هوشمند، به محض اینکه مطلب یا اسمی برایمان آشنا نباشد، ما آن کلمه را در گوگل سرچ میکنیم پس اگر کسی با برند شما آشنا نباشد، میتواند با یک جستجو، شما را سریع پیدا کند.

2. اعتبار بیشتر

اعتبار بیشتر

فرض کنید برند شما یک فروشگاه اینترنتی باشد، تحقیقات نشان داده است که کاربران اینستاگرام به پیج هایی که سایت دارند اعتماد بیشتری میکنند.

3. بازاریابی نوین

بازاریابی نوین

با یک سئو خوب و مطمئن “برند” شما میتواند حضور دائمی در ویترین صفحه اول نتایج جستجو گوگل داشته باشد. یکی از روش های مدرن در علم بازاریابی نیز گوگل است که میتوانید بهترین استفاده را از این مجتمع تجاری با فروشگاه های مختلف ببرید.

4. افزایش سالانه نرخ تراکنش اینترنتی

با توجه به آلودگی هوا، بیماری (ویروس کرونا)، صرفه جویی در وقت و زمان، هزینه بنزین، اعصاب رانندگی در ترافیک و کلی دلیل موجه دیگر، فروش اینترنتی نسبت به قبل چندین برابر شده است، پس بهتر است برای خود یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید.

برای راه اندازی سایت فروشگاهی میتوانید با ما در تماس باشید.

5. جذب مشتری جدید

جذب مشتری جدید

مشتری های یک فروشگاه محلی را با یک مجتمع تجاری مقایسه کنید، در کدام محل مشتری های بیشتری می آیند؟ پس با یک تبلیغ درست در فضای مجازی، با به کارگیری تمام قواعد سئو و بهینه سازی وبسایت، شما میتوانید روزانه مشتری های بیشتری را سمت برند و محصولات خود بکشانید بدون آنکه هزینه گزاف برای اجاره یک مغازه کوچک دریک مجتمع تجاری بخواهید بپردازید.

6. راحت بودن مشتری

اگه محصولات خود را دسته بندی کنید و مدل های مشابه را به خوبی برای مشتری نمایش دهید، مشتری به راحتی میتواند انواع مدل ها را با رنگ های مختلف ببیند، بدون آنکه شما بصورت فیزیکی محصولات را برای مشتری بیاورید و زحمت جمع کردن آن به گردنتان بیفتد. همچنین فروشگاه اینترنتی محدودیت زمانی ندارد و مشتری بصورت 24 ساعته میتواند ثبت سفارش انجام دهد.

7. گوگل به جای 118

در یکی دو دهه پیش اگر شما با جایی کار داشتید سریع به 118 زنگ میزدید و شماره را میگرفتید، ولی امروزه مردم در گوگل برند خود را جستجو میکنند و از طریق مسیریاب ها راهی آنجا میشوند، پس چه بهتر که سایت فروشگاهی نیز برای خود داشته باشید و مشتری بدون صرف زمان و مسافت کالای خود را سفارش دهد.

8. عدم محدودیت جغرافیایی

اگر سایت داشته باشید دیگر برای شما و مشتری، شهر و استان هیچ تفاوتی ندارد، و مشتری به راحتی ثبت سفارش انجام میدهد و شما کالا رو برای وی ارسال میکنید، این امر به خودی خود باعث افزایش جامعه آماری مشتریان شما و افزایش بازدهی میشود.

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صفحه کسب و کار محو خواهید شد. بیل گیتس

9. راه ارزان برای دیده شدن

برای داشتن مغازه شما هزینه های مختلف و زیادی را باید پرداخت کنید، اگر این هزینه را با داشتن یک وب سایت فروشگاهی مقایسه کنید میبینید که هزینه سایت بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

10. محیط زیست

حتما روی دیوار و کف خیابون، روی ماشین، درب منزل انواع تراکت و کاغذ تبلیغاتی دیده اید، با داشتن سایت و تلاش روی سئو سایت خود شما به نجات محیط زیست نیز کمک خواهید کرد.

11. پشتیبانی

پشتیبانی

با توجه به اینکه اکثر فروشگاه ها و مجتمع های تجاری 12 ساعت باز هستند، این محدودیت برای سایت فروشگاهی شما وجود ندارد و مشتری میتواند با ثبت تیکت مشکل خود را با شما در میان بگذارید چه بسا اینکه امروزه از طریق واتساپ و پیام رسانهای دیگر نیز امکان پاسخ گویی به مشتری را نیز دارید.

12. وبلاگ نویسی

شما میتوانید در مورد مطالب مختلف اقدام به تولید محتوا و مقاله نویسی کنید و باعث افزایش بازدید از فروشگاه خود شوید. اگر فروشگاه لباس دارید، در مورد تمیز کردن انواع پارچه ها، در مورد سِت کردن، در مورد رنگ های مناسب هر فصل اقدام به تولید محتوا کنید.

13. شانس رقابت

شاید مثل افزاد خاص نتوانید یک مغازه یا دفتر شیک در یک جای خوب بگیرید ولی با داشتن سایت فروشگاهی و به روز بودن شما شانس رقابت برای هر برندی را دارید، کافیست محصولات خود را در موتورهای جستجو گوگل به خوبی نمایش داده شوند.

14. بازاریابی ارزان تر

برای تبلیغ و بازاریابی در فضای اینترنت و سایت های پربازدید، شما هزینه ای کمتر در مقایسه با واحد بازرگانی صدا و سیما یا حتی اینستاگرام پرداخت میکنید.

نتیجه گیری

در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما امروزه کاملا عادی و ضروری است. همینطور روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد.

اگر اینگونه فکر نمی کنید پیشنهاد می کنیم مقاله بهانه هایی برای عدم طراحی وب سایت را مطالعه کنید .

و اگر آماده اید تا وارد این وادی شوید ، پیشنهاد می کنیم از پوسته چند منظوره ایران دیدن فرمایید.


نظر خود را در کارد زیر بنویسید.

چهار × سه =

1 دیدگاه

ورود به دنیای نسیم نت

گروه طراحی نسیم نت
مشاوره رایگان تلفنی
پل های ارتباطی با

گروه طراحی نسیم نت

روزهای کاری : شنبه تا چهارشنبه ( به استثنای روزهای تعطیل )
ساعت پاسخگویی : 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

در صورتیکه قبل از خرید نیاز به مشاوره رایگان دارید در روزها و ساعات اعلام شده با ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنیم.

03537303047

09197437752